Найчастіше непослух, а згодом
і асоціальна поведінка дітей бувають спричинені дефіцитом уваги батьків.
Кожен з
батьків мріє, що його діти будуть здоровими, розумними, хорошими і в будь-якій
ситуації поводитимуться як маленькі леді й джентльмени. Але досить часто
нащадки раптом наїжачуються і поводяться дуже нечемно. Мало хто з батьків знає,
що дитячий непослух дуже часто залежить саме від поведінки
дорослих.
Мета:навчити розширювати
і поглиблювати уявлення про правила ввічливості, дати дітям можливість відчути
« чарівну» силу слів ввічливості, сприяти формуванню доброти, делікатності,
чуйності;розвивати етичну, естетичну компетентність;виховувати пошану до оточуючих.
Хід
Сядьте,
дітки, всі рівнесенько
Усміхніться всі гарнесенько
Настрій всі ми узяли
І
працювати почали.
Діти, сьогоднішня наша тема буде така: «Будь чемним і ввічливим.»
Як ви думаєте, якою ж людиною вважають чемною? А ввічливою? А чи вважаєте
ви себе чемною та ввічливою людиною? Чому?
Зараз ми поговоримо про правила чемності та ввічливості.
- Прийнято,
що діти вітаються із дорослими, а чоловіки – із жінками.
- Вихована
людина вітається першою із знайомими, даруючи привітне слово і сердечну
усмішку.
- У
громадських місцях вітаються тихо, щоб не заважати іншим людям.
- А чи знаєте
ви, як вітаються в різних країнах?
- Жителі
Тібету вітаючись піднімають головний убір
правою рукою, а ліву закладають за
вухо та ще й язика показують.
- В
Японії є три типи поклонів: низький,
середній, легкий. Японський школяр, зустрічаючи
вчителя, вклоняється середнім поклоном, а
потім щоразу – легким.
- Жест
піднятої руки відомий ще з Стародавнього
Єгипту.
Люди піднімали праву
руку відкритою долонею вгору, показуючи, що
немає каменя, списа, вони неозброєні.
-
Кожного дня ви спілкуєтеся один з одним.
-
Розкажіть, де ви спілкуєтеся? ( На заняттях, на вулиці, вдома)
- А з
ким ви спілкуєтеся?
- Чи
привітні ви у спілкуванні?
- Чи
доброзичливі, а можливо, роздратовані та грубі? Від всього того залежить
настрій людей, які вас оточують.
- Всі
люди – різні. Є у одного італійського письменника розповідь про мандрівника
Джованіно Періджорно. Цей Джованіно під час мандрів потрапив якось у Країну
Солом`яних людей. Вони спалахували не тільки від вогню, а навіть від гарячих
слів.
Жителі Країни
Воскових людей були м`які, піддатливі, з усіма погоджувалися. А скляні люди
відрізнялися такою крихкістю, що могли загинути від будь – якого необережного
дотику.
- Бачите,
яка незвичайна казочка! Серед ваших друзів є також спокійні, врівноважені, як
жителі Країни Воскових людей. І є нетерплячі, нестримані, а є й такі, яких дуже
легко поранити словом, образити.
-
Чарівні слова. Що це за слова?
- Це
звичайні прості. Розумні, корисні та добрі слова. Чарівними вони стали тому, що
без них ніхто – ніхто не зможе обійтися.
Мета: продовжити формувати
життєву компетентність дітей у питаннях моральності, знайомити дітей з твором В.Сухомлинського «Добре слово». Розвивати
у дітей моральні якості через ознайомлення з казками В.Сухомлинського. Виховувати, доброзичливість,бажання робити добрі справи.