Програмовром української письменниці Лесі Українки «Біда навчить», учити розуміти зміст казки, засоби емоційної виразності, оцінювати вчинки героїв, передавати зміст казки своїми словами; закріплювати вміння визначати жанрові особливості казок.
Матеріал:
казка «Біда навчить».
Структура заняття
1.
Ігровий
момент Вихователь пропонує дітям відгадати загадку.
Сонечко не хоче
Землю зігрівати.
Листячко пожовкло,
Стало опадати.
Часто дощик ллється,
Птахи відлітають,
На городі та у полі
Врожаї збирають.
Відгадайте, діти,
Коли це буває? (Восени)
— Так, дітки, осінь вже
поступається своїми правами.
Сьогодні вранці на прогулянці, коли ми з вами
збирали листя, до мене підлетів горобчик. Він розповів про те, що всі птахи над
ним жартують, тому що зима на порозі, а свого житла у горобчика немає.
— Де зимують птахи?
— Малята, я знаю одну історію про
горобчика, який теж не мав житла. Бажаєте почути її? Сідайте зручніше.
2.
Слухання
казки Лесі Українки «Біда навчить»
https://www.youtube.com/watch?v=G73TE69fnU0&t=296s
3. Бесіда за змістом казки
— Чи сподобалась вам казочка і хто
в ній є головним героєм?
— Яким був горобчик, коли був маленьким?
— Що змусило його шукати розуму?
— Який влучний вислів вжила курка?
— Чому зозуля не захотіла морочити
собі голову чужими клопотами?
— Що сказав лелека горобцеві?
— Чому горобчикові довелося чекати
на відповідь сови аж до вечора?
— Чи допомогла йому сова?
— Чому горобчикові не сподобалася
порада сороки?
— Чому ворона вирішила, що їй не потрібно мати
великого розуму, щоб добути собі їжу? — Яку мудру пораду дав горобчикові крук?
— Хто винен у біді горобчика?
— Коли горобчика почали поважати
інші горобці?
— Чому вони змінили своє ставлення
до нього?
— Кого хотіла показати Леся
Українка в образі горобчика?
— Чого вчить нас ця казка?
4. Пташина фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I
Діти імітують рухи героїв казки: Пострибають,
як горобчик; нахиляються, як лелека, що ловить жаб; походять поважно, як крук.
5. Бесіда
— Як вважаєте, діти, чому потрібно дослухатися
порад старших?
— Коли буває краще: коли ви
слухаєте старших чи коли робите по-своєму?
— Чи є серед вас неслухняні діти?
— Якими словами називаємо слухняних
діток? (Добрий, вихований, розумний, чемний, дисциплінований...)
— А неслухняних? (Поганий, впертий,
розбишака, бешкетник, шибеник, невихований...)
6. Підсумок
—
Історія, яку розповіла Леся Українка, — казка чи оповідання? Чому ви так
вважаєте?
—
Як називалася казка?
—
Чого вчить ця казка?
— Що вам сподобалось на занятті?
Комментариев нет:
Отправить комментарий