Літературне + Театральне образотворення. Читання казки Лесі Українки «Біда навчить»


Програмовром української письменниці Лесі Українки «Біда навчить», учити розуміти зміст казки, засоби емоційної виразності, оцінювати вчинки героїв, передавати зміст казки своїми словами; закріплювати вміння визначати жанрові особливості казок.

Матеріал: казка «Біда навчить».

Структура заняття

1.     Ігровий момент Вихователь пропонує дітям відгадати загадку.

Сонечко не хоче

Землю зігрівати.

Листячко пожовкло,

Стало опадати.

Часто дощик ллється,

Птахи відлітають,

На городі та у полі

Врожаї збирають.

 Відгадайте, діти,

 Коли це буває? (Восени)

— Так, дітки, осінь вже поступається своїми правами.

 Сьогодні вранці на прогулянці, коли ми з вами збирали листя, до мене підлетів горобчик. Він розповів про те, що всі птахи над ним жартують, тому що зима на порозі, а свого житла у горобчика немає.

— Де зимують птахи?

— Малята, я знаю одну історію про горобчика, який теж не мав житла. Бажаєте почути її? Сідайте зручніше.

2.     Слухання  казки Лесі Українки «Біда навчить»

https://www.youtube.com/watch?v=G73TE69fnU0&t=296s 





3.     Бесіда за змістом казки

— Чи сподобалась вам казочка і хто в ній є головним героєм?

 — Яким був горобчик, коли був маленьким?

 — Що змусило його шукати розуму?

— Який влучний вислів вжила курка?

— Чому зозуля не захотіла морочити собі голову чужими клопотами?

 — Що сказав лелека горобцеві?

— Чому горобчикові довелося чекати на відповідь сови аж до вечора?

— Чи допомогла йому сова?

— Чому горобчикові не сподобалася порада сороки?

 — Чому ворона вирішила, що їй не потрібно мати великого розуму, щоб добути собі їжу? — Яку мудру пораду дав горобчикові крук?

 — Хто винен у біді горобчика?

— Коли горобчика почали поважати інші горобці?

— Чому вони змінили своє ставлення до нього?

— Кого хотіла показати Леся Українка в образі горобчика?

— Чого вчить нас ця казка?

4.     Пташина фізкультхвилинка 


https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I

 Діти імітують рухи героїв казки: Пострибають, як горобчик; нахиляються, як лелека, що ловить жаб; походять поважно, як крук.

5.      Бесіда

 — Як вважаєте, діти, чому потрібно дослухатися порад старших?

— Коли буває краще: коли ви слухаєте старших чи коли робите по-своєму?

— Чи є серед вас неслухняні діти?

— Якими словами називаємо слухняних діток? (Добрий, вихований, розумний, чемний, дисциплінований...)

— А неслухняних? (Поганий, впертий, розбишака, бешкетник, шибеник, невихований...)

6.      Підсумок

— Історія, яку розповіла Леся Українка, — казка чи оповідання? Чому ви так вважаєте?

— Як називалася казка?

— Чого вчить ця казка?

— Що вам сподобалось на занятті?



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Консультація

  "Моя сім'я, моя родина"