Художня література Читання оповідання В.Сухомлинського «Як починається осінь»

Мета. Вчити дітей сприймати змальовані словами образи природи рідної землі; вчити спостерігати за явищами природи і їх змінами уточнити та розширити знання ознак осені; формувати вміння розуміти красу художніх творів; збагатит розвивати спостережливість, зв’язне мовлення, здатність спілкуватися рідною мовою,слухове сприймання, творчу уяву; коректувати вади звуковимови, збагачувати словниковий запас  дітей; виховувати любов і шанобливе ставлення до природи рідного краю. виховувати бережливе ставлення до довкілля, вміння милуватися природою та її красою,відчуття краси слова.

Матеріал: їлюстрації до твору, твір «Пори року» П. І. Чайковського.

Хід заняття:

1.     Загадка

Золота красуня – чарівниця!

По землі ступає, золотом іскриться.

В жовте і червоне листячко фарбує

І картини дивні, чарівні малює!

Небо синє, листя кольорове!

А яке довкілля радісне, чудове!

- Про яку пору року йде мова? (Осінь)

Саме про осінь сьогодні ми сьогодні будемо говорити на занятті, і не просто про осінь, а про красу осінньої природи.

Давайте доберемо прикметники до слова «осінь».

Осінь (яка?) чудова, загадкова, замріяна, чарівна, різнокольорова, багряна, щедра, багата і т.д.

Щоразу осінь неповторна у своїй красі. Саме тому красу осені описують художники, композитори, письменники і поети. Художники за допомогою фарб, а поети та письменники  за допомогою слів, а композитори за допомогою музики.

2.                Слухання музики. «Осіння пісня» П. І. Чайковського

https://youtu.be/_M6NLLcLaWA


-                     Як звучить музика? (жалібно, самотньо)

-                     А які почуття вона викликає? (смуток)

2.                От і Василь Сухомлинський описав красу осені у своєму оповіданні

Слухання оповідання та бесіда за змістом.

 

Осінь — це дочка Діда Мороза. Старша дочка, бо є ще в нього молодша доня — Весна. В Осені коси заквітчані пшеничними колосками й червоними кетягами калини. Ходить Осінь лугами, берегами. Де зітхне, там холодом війне. Любить Осінь ночами сидіти на березі ставка. А вранці над водою підіймається сивий туман і довго не розходиться. Оце й починається Осінь.

Бояться Осені пташки. Як тільки побачать її ластівки, злітаються і про щось тривожно радяться. А журавлі піднімаються високо в небо й тривожно курличуть.

 

Любить Осінь заходити в садки. Доторкнеться до яблуні — яблука жовтіють.

А дятли радіють, зустрівшись з Осінню: голосно кричать, перелітають із місця на місце, шукають поживи на деревах.

 

Сьогодні теплий, сонячний день. Низько стоїть сонце — світить, але не дуже гріє. Сіла старша донька Діда Мороза під стогом сіна, розплітає косу, гріється. Співає пісню про срібні павутинки.


https://youtu.be/nwH2dDYMNzM

 

Про що розповідається в цьому оповіданні?

Чия дочка Осінь?

Що можна побачити осіннім ранком над водою ставка, річки?

 Як поводяться на початку осені птахи: ластівки, журавлі?

 Що робить осінь у садку?

 Яка погода, які дні на початку осені?

Як світить сонечко на початку осінньої пори?

Що відбувається в садах, коли в них заглядає осінь?

Які фрукти ви любите?

Хто боїться Осені?

Чому пташки бояться осені?

Куди вони збираються в цей час року?

 

4. Фізкультхвилинка «Рання осінь»

До малят у гості

(Повороти тулуба праворуч-ліворуч. Постава пряма, руки на поясі.)

Прийшла рання осінь.

 (Крок на місці, руки опущені.)

Туманцем схилилась.

(Нахил тулуба вперед, руки плавно розводять у сторони.)

Сонце опустилось.

(Діти стають прямо, витягнувши перед собою руки, повільно опускають руки.)

 Віє осінь вітерцем,

 (Погойдування піднятих угору рук.)

Любо з дітками їй гратись.

 (Малята обертаються навкруг себе, довільно пританцьовуючи.)

 Ластівочки з горобцем

(Стають прямо, змахують розставленими в сторони руками — пташка.)

Вже збираються прощатись.

 (Стають на носочки, жест-прощання долонею.)

5. Підсумок.

- Кому з вас подобається осінь?

- А чому вона вам подобається?

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Консультація

  "Моя сім'я, моя родина"