Навчання елементів грамоти «Слова – назви дій»

 

Мета: розширювати уявлення дітей про слово; практично ознайомити з поняттям «слово — назва дії»; формувати вміння правильно ставити запитання до слів — назв дій і відповідати на них; продовжувати вчити добирати риму; учити підтримувати розмову, запропоновану вихователем; виховувати інтерес до занять.

Матеріал: іграшка Буратино; предметні малюнки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1.     Організаційний момент.  З’являється Буратино.

Діти вітаються з ним. — Пограймо.

2.      Пальчикова гра «Новенький дім»

Яким купив новенький дім і розставляє меблі в нім.

(Розчепірені донизу пальці опираються на стіл.)

Хутенько він стола поставив,

 (Права долоня стиснена в кулак, ліва — щільно притулена зверху.)

 Стільці та крісельця розставив.

(Права долоня стиснена в кулак, ліва — притулена вертикально до правої.)

 А потім двері він запер, в будинку спочива тепер.

(Рука стиснена в кулак, великий палець закритий рештою пальців.)

— Про кого йшлося в нашій грі? (Про Якима)

Яким — це хто? (Хлопчик)

 Який це предмет? (Живий)

А про що ще йшлося в цій грі? (Про дім, про меблі)

Які ці предмети? (Неживі)

Так, ви вже знаєте про те, що нас оточує живий та неживий світ.

Як ви запитаєте, якщо захочете дізнатися назву живого предмета? (Хто це?) А як ви запитаєте про неживий предмет? (Що це?)

3.     Дидактична гра «Хто це? Що це?», «Що робить? Що роблять?»




https://www.youtube.com/watch?v=nbHP4yYz_iQ

Вихователь показує дітям різні предметні малюнки, а діти ставлять до них питання: «Хто це?» або «Що це?», залежно від того, живий чи неживий предмет.

Вихователь демонструє малюнки людей, тварин, інших предметів та запитує у дітей: «Що робить? Що роблять?»

— Ви назвали слова, що позначають дії тварин, людей. Неживі предмети також можуть падати, стояти, лежати

4.     Дидактична гра «Упізнай слово»

 Вихователь промовляє слова — назви дій, а діти за цими словами впізнають слово предмет.

 • Стоїть, їде, сигналить, тормозить… (машина).

 • Мукає, жує, дає молоко… (корова).

5.     Дидактична гра «Обери слово — назву дії»

Вихователь промовляє невеликі речення, у яких є одне дієслово. Діти визначають відповідне слово, чітко назвавши його.

• Хлопчик малює квітку. (Малює)

• Дівчинка грається лялькою. (Грається)

 • Соловейко співає пісню. (Співає)

 • Стіл стоїть біля шафи. (Стоїть)

 • Котик ловить мишку. (Ловить)

6.     Дидактична гра «Знайди зайве слово»

 Вихователь називає слова — назви предметів та слова — назви дій. Діти визначають, яке слово зайве та пояснюють свої відповіді.

• Птах, людина, тварина, літає. (Зайве слово «літає», адже це слово — назва дії.)

 • Прокидається, умивається, книжка, світить. (Зайве слово «книжка», тому що це слово — назва предмета.)

7.     Бесіда за картинкою «Столяр». 

 Вихователь демонструє малюнок столяра та пропонує дітям поставити запитання до малюнка.

 — Хто це? (Столяр)

Що він робить? (Він майструє меблі.)

Де виготовляють меблі? (Меблі виготовляють на меблевих фабриках і в майстернях.)

Перетворімося на столярів та покажемо, як столяри майструють меблі.

8.     Скоромовка  про столяра:

 Майстер столяр стружку струже, Він роботу любить дуже.

 — Назвіть слова — назви предметів із цієї скоромовки. (Столяр, майстер, стружку, роботу, він)

 А тепер назвіть слова — назви дій. (Струже, любить) 

9.     Пальчикова вправа «Стільчик»

З рук складем іще й «стільця» — Нескладна наука ця. Ліву руку піднімають вертикально вгору. Прямі пальці щільно притиснути один до одного. Кулачок правої руки притискають до лівої долоньки великим пальцем до себе. 

10.          Підсумок — Діти допоможіть Незнайкові згадати, що ми робили на занятті.





 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Консультація

  "Моя сім'я, моя родина"