Розвиток мови «Життя рослин восени»

 

1.    

Мета: продовжити ознайомлювати дітей з особливостями сезонних змін у природі, розвивати пізнавальний інтерес до природи; удосконалювати граматичну правильність мови у вихованців; збагачувати словник дітей, учити їх логічно і послідовно будувати розповіді; удосконалювати навички вживання дієслів у різних формах; сприяти розвитку зв’язного мовлення засобами творів живопису; розвивати творчу активність дітей.

Матеріал: ілюстрація «Рослини восени».

Хід заняття

1. Ігровий момент «Розповідь про дерево» Вихователь пропонує дітям поміркувати, що може робити дерево, а потім  використовуючи всі дієслова, скласти оповідання про життя дерева.

2. Слухання вірша Вихователь читає вірш

Г. Черінь. Осіння вистава

https://youtube.com/shorts/Jat3fmIwIyM?feature=share  

Ясноока тиха осінь

Ходить між дубів і сосен

І малює кожен лист,

Бо малярський має хист.

 Осінь часу не марнує,

Швидко сцену декорує:

На березу — жовте листя,

А на ясен — золоте.

Клен красується барвисто,

 Мов червоний мак цвіте.

 Тільки сосни і ялини

У вбранні своїм без зміни

 Залишилися на сцені,

 Бо вони вічнозелені.

 Це для нас — осіння казка,


 На виставу йдіть, будь ласка!

 Співаки — пташині хори,

А дерева — то актори.

2.     Бесіда за змістом вірша Г. Черінь «Осіння вистава»



— Ви послухали, як гарно поет «намалював словами» осінню картину. Про що розповідалось у вірші?

3.      Фізкультхвилинка Діти виконують рухи відповідно до слів вірша. Вітер осінній до нас прилетів,

Гілля гойдав, танцював і шумів,

Трави нагнув, похилив їх додолу.

 Ще і картузик зірвав із Миколи.

Стукав у вікна, в ворота та брами:

«Осінь стрічайте, вона уже з вами!»

4.. Дидактична гра «Осінь вже до нас прийшла, всюди лад свій навела» Мета: розвивати зв’язне мовлення, вміння обґрунтовувати свою відповідь. Вихователь пропонує малятам розказати про осінні зміни в природі, спираючись на запитання.

— Як змінилося повітря з приходом осені?

— Які зміни відбуваються восени з рослинами?

 — Як змінилася трава?

— Як змінюються дерева?

— Куди зникають квіти?

 — Навіщо збирати насіння квітів?

— Осінь — чудова пора року. Так це чи ні?

5. Дидактична гра «Осінь добра чи ні?» (чим подобається осінь, а чим не подобається).

7. Дидактична гра «Який листочок?»

 Мета: закріплювати навички дітей утворювати прикметники від іменників. Вихователь розкладає на столі перед дітьми осінні листочки, ставить дітям запитання.

 — Що відбувається восени з листям?

— Листя яких дерев змінює колір?

 — Як називається лист клена? (Кленовий)

Вихователь спонукає дітей назвати за аналогією листя берези, тополі, дуба, липи, горобини тощо.

Потім пропонує дітям розповісти, якими були листочки влітку; якими вони стали восени.

8. Підсумок Вихователь закінчує заняття вивченням скоромовки про дуби.

Дуб до дуба бурмотів:

Дай, дідусю, жолудів!

 По мені дощі ходили,

 Жолудята не вродили.



 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Консультація

  "Моя сім'я, моя родина"