1.
Мета: продовжити ознайомлювати дітей з особливостями сезонних змін у природі, розвивати пізнавальний інтерес до природи; удосконалювати граматичну правильність мови у вихованців; збагачувати словник дітей, учити їх логічно і послідовно будувати розповіді; удосконалювати навички вживання дієслів у різних формах; сприяти розвитку зв’язного мовлення засобами творів живопису; розвивати творчу активність дітей.
Матеріал:
ілюстрація «Рослини восени».
Хід заняття
1.
Ігровий момент «Розповідь про дерево» Вихователь пропонує дітям поміркувати, що
може робити дерево, а потім використовуючи
всі дієслова, скласти
оповідання про життя дерева.
2.
Слухання вірша Вихователь читає вірш
Г.
Черінь. Осіння вистава
Ясноока
тиха осінь
Ходить
між дубів і сосен
І
малює кожен лист,
Бо
малярський має хист.
Осінь часу не марнує,
Швидко
сцену декорує:
На
березу — жовте листя,
А
на ясен — золоте.
Клен
красується барвисто,
Мов червоний мак цвіте.
Тільки сосни і ялини
У
вбранні своїм без зміни
Залишилися на сцені,
Бо вони вічнозелені.
Це для нас — осіння казка,
На виставу йдіть, будь ласка!
Співаки — пташині хори,
А
дерева — то актори.
2. Бесіда
за змістом вірша Г. Черінь «Осіння вистава»
—
Ви послухали, як гарно поет «намалював словами» осінню картину. Про що розповідалось у вірші?
3. Фізкультхвилинка Діти виконують рухи
відповідно до слів вірша. Вітер осінній до нас прилетів,
Гілля гойдав, танцював і шумів,
Трави нагнув, похилив їх додолу.
Ще
і картузик зірвав із Миколи.
Стукав
у вікна, в ворота та брами:
«Осінь
стрічайте, вона уже з вами!»
4.. Дидактична гра «Осінь вже до нас
прийшла, всюди лад свій навела» Мета: розвивати зв’язне мовлення, вміння
обґрунтовувати свою відповідь. Вихователь пропонує малятам розказати про осінні
зміни в природі, спираючись на запитання.
— Як змінилося повітря з приходом осені?
— Які зміни відбуваються восени з рослинами?
— Як змінилася
трава?
— Як змінюються дерева?
— Куди зникають квіти?
— Навіщо збирати
насіння квітів?
— Осінь — чудова пора року. Так
це чи ні?
5. Дидактична гра «Осінь добра чи ні?» (чим подобається
осінь, а чим не подобається).
7.
Дидактична гра «Який листочок?»
Мета: закріплювати навички дітей утворювати
прикметники від іменників. Вихователь розкладає на столі перед дітьми осінні
листочки, ставить дітям запитання.
— Що відбувається восени з листям?
—
Листя яких дерев змінює колір?
— Як називається лист клена? (Кленовий)
Вихователь
спонукає дітей назвати за аналогією листя берези, тополі, дуба, липи, горобини
тощо.
Потім
пропонує дітям розповісти, якими були листочки влітку; якими вони стали восени.
8.
Підсумок Вихователь закінчує заняття вивченням скоромовки про дуби.
Дуб
до дуба бурмотів:
Дай,
дідусю, жолудів!
По мені дощі ходили,
Жолудята не вродили.
Комментариев нет:
Отправить комментарий