Дитина в соціумі «Подвір’я бабусі Одарки»

Програмовий зміст: закріплювати знання про облаштування сільського подвір’я, його мешканців, оберіг та символ України – квітку мальву; згадати про український одяг; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов та повагу до українських традицій.

Хід заняття

1.     Сьогодні ми з вами здійснимо подорож до бабусі Одарки у минуле: в ті часи, коли ваші дідусі й бабусі були такими маленькими, як ви зараз.

Але спочатку, скажіть мені у кого бабуся та дідусь живе у селі? Давайте подивимось, що у них є на подвірї?

https://youtu.be/QKDYkGs5k4U

2.     А тепер  дізнаємось, який вигляд мало сільське подвір’я у давні  часи. Розгляд  сільського подвір’я.



 

 

Діти, а що ж за подвір’я без криниці? Адже без води немає життя. Тому раніше на кожному подвір’ї обов’язково була криниця. Її завжди робили з великою любов’ю і ставилися до неї з пошаною. Біля криниці завжди стояло повне відро чистої прохолодної води — це була ознака того, що господар — добра привітна людина.

 — А чим же носили воду? (Відрами на коромислі.)

 





 

3.     На сільському подвір’ї завжди було багато квітів, росла різна городина, і кожна господиня намагалась прикрасити своє подвір’я якнайкраще.

Навіть тин прикрашали: висаджували біля нього мальви.





 Квітка мальви – це берегиня української оселі, один із символів нашої України. Ці рослини здавна вживали в їжу. Солодкі зелені стебла і листя додавали в супи та салати, а порошком із сушеного листя посипали різні страви.

Також мальви використовуються у сільському господарстві.

По-перше – це чудовий медонос для бджіл, тому що мальва цвіте тривалий час.

По-друге, мальву використовують. Як кормову рослину, на зелений корм силос, який добре поїдають всі свійські тварини. Такий корм корисний і поживний, бо містить багато необхідних мікроелементів і вітамінів.

А ще мальва славиться своїми лікарськими властивостями.

У вигляді примочок та компресів відвар квітів мальв використовували для зняття свербіжу та загоєння ран.

Дуже корисний чай із мальви. Його вживали при простудних захворюваннях, особливо кашлі, за хриплостях, болях у горлі, а також при болях у шлунку та проносах.

А рецепт дуже простий: дві чайних ложки дрібно нарізаних квіток або листя залити склянкою окропу і настоювати 10 хвилин, процідити, пити 2-3 чашки на день. Такий чай використовували і для полоскання або інгаляції.

Отже квітка мальви – є одним із символів любові до рідної землі, свого народу, батьківської хати символ мудрості, віри, надії та любові. Народні повіря свідчать що коли добрі душі пращурів поселяються на мальві й охороняють мешканців оселі.

Наші предки вірили, що коли взяти з собою квіти у подорож то мандрівник обов’язково повернеться на Батьківщину.

Часто мальви вишивали на сорочках, бо вірили, що ті давали захист роду людини що її носила.

 

4.     Ну ось ми і розглянули  садибу бабусі Одарки.

У неї є хата, хлів і тин, тварини і навіть криниця, рослини й квіти.


 — Як ви думаєте, в що була одягнена бабуся у давні часи? (Спідниця, фартух, вишита сорочка, на голові хустка.)

 

А чому у бабусі не вінок на голові, як у вас? (Вінок носять дівчатка, а хустки українські жінки.)

 

5.     Чим вам запам’яталась подорож до бабусиного подвір’я?

 



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Консультація

  "Моя сім'я, моя родина"