«Природа твій друг, коли ти добре знаєш її».


 

Мета: закріпити знання дітей про небезпечні  природні  об’єкти. Повторити правила безпечної поведінки в природі, про безпечне перебування на сонці, правила поведінки з комахами, свійськими та бездомними тваринами, про їстівні та отруйні гриби, отруйні рослини. Виховувати допитливість, інтерес до природи. Розвивати увагу, свідоме розуміння правил безпечної поведінки в природі.

Матеріал: картинки (сонце, квіти, метелики; бджоли, оси, мурашки; кішка, собака; гриби, ягоди, вовчі ягоди, вороняче око, мухомор, бліда поганка; ілюстрації до вірша «Хто Юрасика вкусив?»)

Хід

1.     Йтиму полем, лісом, лугом –

Буду я природі другом.

І рослини, і тварини

Вкрай потрібні для людини.

-         А що таке природа?

2.     Вихователь. Сьогодні ми будемо говорити про правила поведінки у природі. Розглянемо перший блок де зображено сонце, квіти, метелики.

Вихователь. Це чудово, коли сяє сонце і надворі тепло, коли можна засмагати на сонечку! Сонечко тепле і лагідне, але у спекотну літню днину – на сонці не можна довго перебувати, бо це небезпечно! Може трапитися опік шкіри, або тепловий чи сонячний удар. Для цього ми повинні дотримуватись певних простих правил:

·         гуляти тільки у панамці, кепочці, хусточці.

·         У спекотні дні – не перебувати на сонці довгий час.

Якщо ми запам’ятаємо ці правила відпочинок буде приємним і безпечним.

3.     Пропоную вашій увазі наступний блок, де зображено різних комах: бджоли, оси, мурашки. Чим можуть бути небезпечні ці комахи?

Вихователь. У бджоли та оси – яскраве жовто-чорне забарвлення, воно попереджає, що бджолу краще не чіпати. А її жало – основна зброя для захисту. Бджола жалить дуже боляче.

Читання вірша «Хто Юрасика вкусив?»

Проти сонечка – квітник,

Тут Юрась гуляти звик.

Зазира у квітку кожну:

– Чи тебе понюхать можна?

– Нюхай, нюхай, та гляди,

Щоб не трапилось біди!

Шелестить увесь квітник…

Раптом Юра наш у крик:

·         Ой, ой, ой! Біжить щосили, –

Мамо,  квітка укусила!

Мама каже: – укусити?

Аж ніяк не можуть квіти.

·         Хто ж тоді, – Юрась питає, –

Укусив мене? Не знаю. –

Чи не можете, малята,

Ви Юрасеві сказати?

Відповіді дітей.

4.     Вихователь. Наступний блок – домашні тварини. Ці тварини є майже у кожного вдома. Кішка – улюблена домашня тварина, улюблениця багатьох з нас. Вона пухнаста, гладенька, лагідна до тих, хто її доглядає, але можна бути сердита і навіть агресивна до незнайомих, або якщо з нею необережно поводитися. Ви повинні знати і розрізняти поведінку кішки. Якщо вона не задоволена, то вона нервово махає хвостиком, шипить, випускає кігті – це сигнал небезпеки, таку кішку краще не чіпати. Собака – вірний друг людини. Але бувають випадки агресивної поведінки собак. Запам’ятайте, діти,  – ніколи не дражніть собак, уникайте зустрічі з незнайомими собаками.

У собак гострі зуби і сильні лапи – вони можуть боляче вкусити. Це дуже небезпечно! Ці тварини наші друзі тільки при правильному поводженні з ними.

5.     Вихователь. Розглянемо четвертий блок. Тут зображено ліс,

гриби, ягоди. В першу чергу я хочу наголосити на те, що до лісу ми ходимо тільки з батьками, дорослими членами сім’ї. У лісі є чимало небезпечних рослин, ягід, а також грибів. Це рослини, які мають яскраві, привабливі плоди, яскраві гриби. Зацікавлення такими рослинами, може стати причиною важкого отруєння.

Переглядаємо картинки:

·         Не можна їсти невідомі ягоди, серед них можуть бути отруйні: вовчі ягоди, вороняче око.

·         Не збирайте грибів, які ви не знаєте; серед них можуть бути отруйні: мухомор, бліда поганка.

·         Не беріть до рук не знайомих рослин, квітів, не робіть з них букетів, не плетіть вінків.

Отже, гуляючи в лісі, будьте обережні! Дивіться під ноги, щоб не

наступити на комах, які жалять, не чіпайте мурашників, осиних гнізд – вони можуть бути агресивними і покусати.

6.     Підсумок. Любі діти! Весна і літо – чудовий час для відпочинку в природі.

Не забувайте про обережність, щоб не трапилось, бува, якихось прикрощів. А дотримання цих нескладних правил – зробить ваш відпочинок приємним.



 


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Консультація

  "Моя сім'я, моя родина"