Мета: закріпити знання дітей про небезпечні природні об’єкти. Повторити правила безпечної поведінки в природі, про безпечне перебування на сонці, правила поведінки з комахами, свійськими та бездомними тваринами, про їстівні та отруйні гриби, отруйні рослини. Виховувати допитливість, інтерес до природи. Розвивати увагу, свідоме розуміння правил безпечної поведінки в природі.
Матеріал: картинки (сонце, квіти, метелики; бджоли, оси,
мурашки; кішка, собака; гриби, ягоди, вовчі ягоди, вороняче око, мухомор, бліда
поганка; ілюстрації до вірша «Хто Юрасика вкусив?»)
Хід
1.
Йтиму полем, лісом, лугом –
Буду я природі другом.
І рослини, і тварини
Вкрай потрібні для людини.
-
А що таке природа?
2.
Вихователь. Сьогодні ми будемо говорити про правила
поведінки у природі. Розглянемо перший блок де зображено сонце, квіти,
метелики.
Вихователь. Це чудово, коли сяє сонце і надворі
тепло, коли можна засмагати на сонечку! Сонечко тепле і лагідне, але у спекотну
літню днину – на сонці не можна довго перебувати, бо це небезпечно! Може
трапитися опік шкіри, або тепловий чи сонячний удар. Для цього ми повинні
дотримуватись певних простих правил:
·
гуляти тільки у панамці, кепочці, хусточці.
·
У спекотні дні – не перебувати на сонці довгий час.
Якщо ми запам’ятаємо ці правила відпочинок буде приємним і безпечним.
3.
Пропоную вашій увазі наступний блок, де зображено різних комах: бджоли,
оси, мурашки. Чим можуть бути небезпечні ці комахи?
Вихователь. У бджоли та оси – яскраве жовто-чорне
забарвлення, воно попереджає, що бджолу краще не чіпати. А її жало – основна
зброя для захисту. Бджола жалить дуже боляче.
Читання вірша «Хто Юрасика вкусив?»
Проти сонечка – квітник,
Тут Юрась гуляти звик.
Зазира у квітку кожну:
– Чи тебе понюхать можна?
– Нюхай, нюхай, та гляди,
Щоб не трапилось біди!
Шелестить увесь квітник…
Раптом Юра наш у крик:
·
Ой, ой, ой! Біжить щосили, –
Мамо, квітка укусила!
Мама каже: – укусити?
Аж ніяк не можуть квіти.
·
Хто ж тоді, – Юрась питає, –
Укусив мене? Не знаю. –
Чи не можете, малята,
Ви Юрасеві сказати?
Відповіді дітей.
4.
Вихователь. Наступний блок – домашні тварини. Ці
тварини є майже у кожного вдома. Кішка –
улюблена домашня тварина, улюблениця багатьох з нас. Вона пухнаста, гладенька,
лагідна до тих, хто її доглядає, але можна бути сердита і навіть агресивна до
незнайомих, або якщо з нею необережно поводитися. Ви повинні знати і розрізняти
поведінку кішки. Якщо вона не задоволена, то вона нервово махає хвостиком,
шипить, випускає кігті – це сигнал небезпеки, таку кішку краще не чіпати. Собака – вірний друг людини. Але
бувають випадки агресивної поведінки собак. Запам’ятайте, діти, – ніколи не дражніть
собак, уникайте зустрічі з незнайомими собаками.
У собак гострі зуби і сильні лапи – вони можуть боляче вкусити. Це дуже
небезпечно! Ці тварини наші друзі тільки при правильному поводженні з ними.
5.
Вихователь. Розглянемо четвертий блок. Тут
зображено ліс,
гриби, ягоди. В першу чергу я хочу наголосити на те, що до лісу ми ходимо
тільки з батьками, дорослими членами сім’ї. У лісі є чимало небезпечних рослин,
ягід, а також грибів. Це рослини, які мають яскраві, привабливі плоди, яскраві
гриби. Зацікавлення такими рослинами, може стати причиною важкого отруєння.
Переглядаємо картинки:
·
Не можна їсти невідомі ягоди, серед них можуть бути отруйні: вовчі ягоди,
вороняче око.
·
Не збирайте грибів, які ви не знаєте; серед них можуть бути отруйні:
мухомор, бліда поганка.
·
Не беріть до рук не знайомих рослин, квітів, не робіть з них букетів, не
плетіть вінків.
Отже, гуляючи в лісі, будьте обережні! Дивіться під ноги, щоб не
наступити на комах, які жалять, не чіпайте мурашників, осиних гнізд – вони
можуть бути агресивними і покусати.
6.
Підсумок. Любі діти! Весна і
літо – чудовий час для відпочинку в природі.
Не забувайте про обережність, щоб не трапилось, бува, якихось прикрощів. А
дотримання цих нескладних правил – зробить ваш відпочинок приємним.
Комментариев нет:
Отправить комментарий