Вміємо дружити

 Мета: Уточнити поняття дітей про дружбу та дружні сто­сунки. Розвивати мовлення та вміння активно висловлювати свою думку, аргументувати її, прислухатися до висловлювань  своїх товаришів, вступати в обговорення. Заохочувати дітей до імпровізації на задану тему, використовуючи виразні засоби для створення образу (рухи, міміка, жести). Виховувати почуття справжньої дружби, колективізму, чесності, щирості у відносинах, відповідальності перед товаришем, уміння допомагати у важку хвилину .

 

    Хід заняття


 

Рада всіх я вас вітати

І заняття розпочати.

Попрацюємо старанно,

Щоб почули ми вкінці -

Що у нашій дружній групі

Діти -  просто молодці!

 

    

Вправа «Тиша»

А зараз до нас наближається тиша. Послухайте. Стало тихо-тихо. Вже зовсім тихо, нічого не чути. Чуєте, яка тиша?

 - А чи можна почути самого себе? (Пропонує прикласти праву руку до грудей та почути, як б'ється серце)

 - А що відчуває ваше сердечко, коли зустрічає друзів? Чи радісно вам?

А кого можна назвати  другом?

 - А у вас є друзі? Які вони?

А які риси характеру повинні мати друзі?

Відповіді дітей  (Друг повинен бути добрий, вірний. Друг завжди приходить на допомогу. Друг ніколи не залишить в біді.

Ось послухайте віршик «Про друга»

Про друга

Твій друг тобі віддасть усе:

І свій квиток на карусель,

І цвях, і ґудзик, і літак

Та не щось, а просто так.

І збільшуване скельце, найкраще у дворі.

Твій друг із щирим серцем

Тобі віддасть – бери!

І ти нічого не жалій – ніколи і нітрохи!

І навіть м’яч футбольний свій

Віддай, як друг попросить.

І посміхнеться друг тобі –

Аж схочеться співати.

І ти подумаєш тоді:

«Як гарно – дарувати»

Запитання до твору: Про кого розповідається в цьому віршику? Яким , на думку автора вірша, має бути справжній друг? Чи згодні ви з цією думкою? Чи маєте ви такого друга?  Чи сварились ви  з другом? За що ? Що ви відчуваєте коли посваритесь?

На жаль, таке іноді трапляється. І, якшо таке вже трапилось, що потрібно зробити? Що допоможе помиритися? (Мирилка)

Вихователь: А хто знає мирилку?

 

Мир-миром!
Пироги з сиром,
Варенички в маслі,
Ми дружечки красні —
Помирімося!

 

Дай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець -
Помирив нас, молодець!

 

 Битися - не билися,
Трохи посварилися,
Потім посміялися,
Друзями зосталися.

 

А тепер давайте закріпимо , що ми знаємо про друзів.

Гра «Закінчи речення»

 - Краще гратися не самому, а (всі разом)

 - Щасливий той, хто має (багато друзів)

 - Того з ким дружиш, не можна (ображати)

 - Справжні друзі завжди одне одному (допомагають)

 - Якщо ти провинився, попроси в друга (вибачення)

 - Дітки в нашій групі хороші й (дружні)

 - Я люблю з друзями грати в (футбол…)

Отже, мати друзів це добре. А чи бувають такі випадки, коли багато друзів – це погано?

Вправа «Добре-погано»

Кажуть, коли багато друзів – це добре. Чому?

Кажуть ,коли багато друзів – це погано. Чому?

Кажуть, що коли мало друзів – це добре. Чому?

Кажуть, що коли мало друзів – це погано. Чому?

Вихователь: Деякі невиховані діти думають, що під час з'ясування суперечок з товаришем слід кричати, говорити образливі слова, іноді навіть штовхнути чи вдарити. Чи вважаєте таку думку правильною? У нашій групі багато діток. Всі ви різні, але об’єднує всіх  вас одне – кожній дитині хочеться, щоб її оточували добрі друзі, щоб у колективі, в якому вона перебуває, панувала дружба і злагода. Звичайно, щоб до тебе ставились привітно, потрібно й самому поводитися приязно, бути ввічливим, не затівати сварок, суперечок.

Гра «Друзі в народній казці»

Пригадайте назву та зміст казок і назвіть тих персонажів, які в казках були друзями

У казці «Колосок  друзями були ледачі мишенята

У казці «Ріпка»  - друзі всі персонажі казки

У казці «Рукавичка» друзі всі, хто жив у хатці рукавичці

У казці «Колобок» не було друзів

У казці «Котик і Півник» друзі Котик і Півник

 

Вихователь: Знаєте діти, колись жив на світі один хлопчик, які придумав такі побажання:

Хай завжди буде сонце,

Хай завжди буде небо,

Хай завжди буде мама,

Хай завжди буду я.

А що б ви побажали своїм друзям?

Це гра – побажання  «Хай завжди буде…»

(Діти по черзі висловлюють свої побажання).

Підсумок

Діти, чи сподобалось вам наше заняття?

Що найбільше сподобалось, запам’яталось?

А ще в мене є для вас подарунок, але його не можна побачити, торкнутись рукою, з'їсти? Знаєте, що це?  Це похвала!

Пропоную похвалити один одного, вимовити разом : Ми молодці!



 




Комментариев нет:

Отправить комментарий

Консультація

  "Моя сім'я, моя родина"