Програмовий зміст: познайомити з артикуляційною вимовою звуку [Ш]; вчити правильно вимовляти звук [Ш], познайомити з літерою Ш. Закріпити вміння визначати послідовність звуків у слові, повторити голосні звуки [А][О][У][И][І], [Е]. Розвивати вміння узгоджувати слова у реченні, робити звуковий аналіз слів,увагу, пам'ять, мілку моторику пальців рук. Виховувати бажання читати склади, слова.
Матеріал: картинки до загадок. Картки з голосними звуками та літерою Ш
Хід заняття:
1. Організаційний момент - відгадування загадок.
Сиджу верхи,
Не відаю, на кому.
(шапка)
Тут військо вишикувалося в ряд:
Слони, і коні, і човна,
І пішаки - чинно всі стоять!
Скоріше гру мені назви!
(шахи)
Він стоїть у кутку біля стінки
Ох, величезний він на вигляд!
Але він зовсім не покараний,
Мама речі в ньому зберігає.
(шафа)
Буває гіркий і молочний,
У роті він тане дуже швидко,
Скуштувати кожен його радий,
Що ж це? .......... (шоколад).
2. Знайомство зі звуком [Ш].
- Згадуємо слова-відгадки,
визначаємо і називаємо перший звук у словах-вігадках.
- Уточнюємо артикуляцію звука [Ш]: губи
округлені і злегка витягнуті вперед; широкий язичок нагорі, утворює
«чашечку»; тепла повітряна струмінь йде по центру язичка; горлечко
«мовчить».
- Вимовляємо звук [Ш], порівнюємо
його з шипінням змії, з шумом проколеного повітряної кулі і т.д.
- Даємо характеристику звуку [Ш]:
приголосний, завжди твердий, глухий.
- Придумуємо слова зі звуком [Ш].
3. Знайомство з буквою Ш.
- Розглядаємо і називаємо картинки
- Визначаємо з якого звуку
починаються ці слова ([Ш]).
- Згадуємо, як позначаються звуки на
папері (на листі) - літерами.
- Розглядаємо зображення літери Ш
- Малюємо букву Ш пальцем у повітрі
- Пальчикова гімнастика: «будуємо»
букву Ш з пальців рук.
Буква Ш з пальців: великий палець і
мізинець правої руки з'єднати, а вказівний, середній і безіменний пальці по
черзі підняти вгору. Те ж зробити на лівій руці, а потім і на обох.
4. Звуко-складовий
аналіз слів
- Називаємо картинки: вуха, джміль,
олівець
- Визначаємо кількість складів у
кожному слові (промовляючи слово вголос і плескаючи
на кожен склад), відзначаємо на схемі дугами.
- Гра «Закінчи речення правильно»:
Поклали в миску ... КАШКУ,
Одягав пожежний ... КАСКУ.
Складав письменник ... ВЕЖУ,
Малював художник ... БАЙКУ.
Солодко спить у барлозі ... МИСКА,
На столі з салатом ... МИШКО.
В полі землю я ... ПАСУ,
На луках корів ... ПАШУ.
6.
Підсумок.
Гусак цим звуком всіх лякає,
Його вимовляє змія,
Проколотий м'яч з ним літає,
Звук цей скажіть, друзі!
Діти називають звук [Ш] і його
основні характеристики: приголосний, завжди твердий, глухий звук.
Комментариев нет:
Отправить комментарий