Навчання елементів грамоти Звук [Ш], буква Ш

Програмовий зміст: познайомити з артикуляційною вимовою звуку [Ш]; вчити правильно вимовляти звук [Ш], познайомити з літерою Ш. Закріпити вміння визначати послідовність звуків у слові, повторити голосні звуки [А][О][У][И][І], [Е]. Розвивати вміння узгоджувати слова у реченні, робити звуковий аналіз слів,увагу, пам'ять, мілку моторику пальців рук. Виховувати бажання читати склади, слова.

Матеріал: картинки до загадок. Картки з голосними звуками та літерою Ш

Хід заняття:

1. Організаційний момент - відгадування загадок.

Сиджу верхи,

Не відаю, на кому.

(шапка)

Тут військо вишикувалося в ряд:

Слони, і коні, і човна,

І пішаки - чинно всі стоять!

Скоріше гру мені назви!

(шахи)

Він стоїть у кутку біля стінки

Ох, величезний він на вигляд!

Але він зовсім не покараний,

Мама речі в ньому зберігає.

(шафа)

Буває гіркий і молочний,

У роті він тане дуже швидко,

Скуштувати кожен його радий,

Що ж це? .......... (шоколад).

 2. Знайомство зі звуком [Ш].



- Згадуємо слова-відгадки, визначаємо і називаємо перший звук у словах-вігадках.

- Уточнюємо артикуляцію звука [Ш]: губи округлені і злегка витягнуті вперед; широкий язичок нагорі, утворює «чашечку»; тепла повітряна струмінь йде по центру язичка; горлечко «мовчить».

- Вимовляємо звук [Ш], порівнюємо його з шипінням змії, з шумом проколеного повітряної кулі і т.д.

- Даємо характеристику звуку [Ш]: приголосний, завжди твердий, глухий.

- Придумуємо слова зі звуком [Ш].

 3. Знайомство з буквою Ш.

- Розглядаємо і називаємо картинки

- Визначаємо з якого звуку починаються ці слова ([Ш]).

- Згадуємо, як позначаються звуки на папері (на листі) - літерами.

- Розглядаємо зображення літери Ш

- Малюємо букву Ш пальцем у повітрі

- Пальчикова гімнастика: «будуємо» букву Ш з пальців рук.

Буква Ш з пальців: великий палець і мізинець правої руки з'єднати, а вказівний, середній і безіменний пальці по черзі підняти вгору. Те ж зробити на лівій руці, а потім і на обох.

4. Звуко-складовий аналіз слів

- Називаємо картинки: вуха, джміль, олівець

- Визначаємо кількість складів у кожному слові (промовляючи слово вголос і плескаючи на кожен склад), відзначаємо на схемі дугами.

- Гра «Закінчи речення правильно»:

Поклали в миску ... КАШКУ,

Одягав пожежний ... КАСКУ.

Складав письменник ... ВЕЖУ,

Малював художник ... БАЙКУ.

Солодко спить у барлозі ... МИСКА,

На столі з салатом ... МИШКО.

В полі землю я ... ПАСУ,

На луках корів ... ПАШУ.

6. Підсумок.

Гусак цим звуком всіх лякає,

Його вимовляє змія,

Проколотий м'яч з ним літає,

Звук цей скажіть, друзі!

Діти називають звук [Ш] і його основні характеристики: приголосний, завжди твердий, глухий звук.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Консультація

  "Моя сім'я, моя родина"