Навчання елементів грамоти

 

 «Ми вже багато знаємо, про безпеку дбаємо».

Програмовий зміст: вчити дітей аналізувати речення; ділити слова на склади, визначати місце наголосу; вправляти в умінні виконувати звуковий аналіз слів, розрізняти тверді і м’які приголосні; розвивати мовленнєві вміння, увагу.



Матеріал: аркуші паперу, олівці.

Структура  заняття

1.     Ігровий момент.Читання вірша

Хто розбив сьогодні вазу?

З’їв цукерки всі одразу?

 На стілець намазав клею?

 Кицьку за хвоста приклеїв?

Хто насипав солі в цукор?

 Хто м’ячем об стіни стукав?

Хто роздер нові штанці?

 В люстру кидав камінці,

 Вліз у мамину шухлядку,

Відкусив шматок помадки,

Скрізь розлив одеколон,

Розкрутив магнітофон?

 Хто? Хлопчина чи дівчатко

Це маленьке шкоденятко?

 — Малята, чи граєтесь ви так само, як герой цього віршика?

 — Якої шкоди можуть заподіяти такі ігри?

— Чи безпечні вони для вашого здоров’я?

— Батьки залишають вас удома самих?

— Як ви тоді поводитесь?

2.     Читання вірша Сама в хаті

Кошенятко чеше вуса

Лапками двома.

 На базар пішла матуся,

В хаті я сама.

 Вмиюсь чисто, вмиюсь біло,

І тоді візьмусь за діло.

Підмету гарненько в хаті,

Молока дам кошеняті,

 Квіти в горщику полю,

 Заплету я кіски русі.

І чекатиму матусю.

— Чи є така поведінка безпечною?

3.     Складання схеми речень

— Згадайте, що робив малюк у першому віршику і дівчинка — в другому.

 — Складіть схему речень «Відкусив шматок помадки»,

«Своє ліжко застелю».

Діти виконують завдання на аркушах паперу.

4.     Дидактична гра «Чемпіон»

Мета: удосконалювати вміння дітей ділити слова на склади, визначати місце наголосу.

Потрібно поділити запропоноване слово на склади, визначити місце наголосу.

Слова для гри: дитина, безпека, гра, іграшка, пічка, праска, розетка, лялька, бійка, ніж, вікно, домівка, молоток, гвіздок.

5.     Фізкультхвилинка

6.     Дидактична гра «Уперті звуковички»

Мета: вдосконалювати вміння дітей розрізняти тверді та м’які приголосні звуки.

 Вихователь називає твердий приголосний, а дитина називає пару заданого звука. Наприклад: [б] — [б’].

Або навпаки, вихователь називає м’який приголосний, а дитина у відповідь — твердий: [ф’] — [ф].

7.     Читання вірша К. Перелісної

Докажи Гриць у хаті сам-один,

Скучно ж так сидіти!

Ходить, дума, що б то він

Гарне міг зробити?

Може, пилочку узять?

Може, молоточок?

Краще киці їсти дать

 І пустить в садочок...

І прибрати на столі,

Підмести у хаті.

Він, докаже, що і він Вміє працювати.

8.     Підсумок

Молодці, малята любі,

Дуже вправно працювали,

 Ні на мить не забували:

Щоб не було батькам лячно,

Треба гратися обачно.



 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Консультація

  "Моя сім'я, моя родина"