Дитина у світі природи "Пізня осінь"

 Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей зі змінами, що відбуваються в природі пізньої осені; розкрити зв’язок між змінами в природі: відліт птахів у теплі краї, зникнення комах - підготовка до зимівлі. Закріпити назви зимуючих птахів. Розвивати спостережливість, пам’ять, логічне мислення. Виховувати вміння бачити красу природи у всіх її проявах.



Фізкультура на повітрі. Комплекс загально-розвиваючих вправ

Комплекс ЗРВ

Музичне «Трембіта грає, серце співає!»

 


https://youtu.be/gVK2s3t8hhA

"Моя сім'я"



Поради для батьків "Розвиваємо мовленнєве дихання"


 

Розвиток мовлення

 «Козацькому роду нема переводу»

Програмовий зміст:

зв’язне мовлення: продовжувати знайомити дітей зі славетною епохою українського козацтва; вміти відповідати повними реченнями;

граматика: учити правильно добирати прикметники до іменника

словник:збагачувати словниковий запас  дітей відповідно до теми;

розвивати зв’язне мовлення, увагу;

виховувати бажання свідомо спілкуватися українською мовою.

Консультація "Які книги ми вибираємо для дітей?"



 

Для фізичного здоров'я своїх дітей ми завжди намагаємося вибирати самі корисні і найсвіжіші продукти до вживання. Такий же підхід, як відзначають психологи і педагоги, має бути виховання, адже «в здоровому тілі - здоровий дух». Саме за цей «здоровий дух» багато в чому відповідають книжки. Корисна література для дітей - це та, яка розвиває уяву, спонукає до пізнання, вчить творчо мислити.

 Що? Де? Коли?

 Найперші книги для дітей - це, звичайно, казки, які читають батьки. Всім, напевно, знайомі «Колобок», «Ріпка», «Курочка Ряба» і ін. Книги сприяють швидшому формуванню мовних навичок, тому привчати до книг необхідно з самого дитинства. Для самих маленьких читачів (дошкільнят), які вже намагаються самостійно освоювати літературу, підійдуть книги невеликі за розміром, виготовлені з твердого картону, з невеликою кількістю тексту (бажано римованого) і різними ілюстраціями. Щодо картинок: вони повинні бути чіткими і зображати мінімум дрібних деталей (бо малюки ще не вміють розглядати окремі елементи). Чудово підійдуть книги про тварин або предмети, які знайомі малюкові. Хорошими прикладами тут послужать книги для дітей А. Барто, С. Маршака, казки О.Пушкіна тощо.

 Молодшим школярам можна порадити книги з веселим і цікавим сюжетом, в яких затверджуються доброта і чесність. Наприклад, В. Нестайко «В Країні сонячних Зайчиків», книги про Незнайку Н. Носова, В. Катаєв «Цветик-семицветик» та інші.

 Якщо художня література більш сприяє моральному вихованню, то енциклопедії здатні багато в чому розширювати кругозір. Зазвичай енциклопедії складаються з певної тематики: «Про тварин», «Техніка», «Для дівчаток» тощо. У таких книгах даються зрозумілі відповіді на питання, які так хвилюють дитини, і на які ми, дорослі, не завжди знаємо відповіді. Дітям у віці 10 - 13 років знадобляться саме енциклопедії. Разом з тим радимо почитати Д. Дефо «Робінзон Крузо», Л. Керролл «Аліса в країні Чудес». Щодо книг про Гаррі Поттера, то з віку 8 ​​років можна вже знайомитися з першими трьома частинами цього циклу. Наступні ж частини, щоб зрозуміти ідейний зміст, бажано читати після 14 років.

 Підлітки зазвичай вже мають свої літературні уподобання, тому поради дорослих в цьому віці відходять на другий план. Для дівчаток стають цікавішими книги з романтичним сюжетом, хлопці ж цікавляться переважно фантастичною або «технічною» літературою: про автомобілі, мототехніку та інше. Серед відомих творів з жанру фентезі вагоме місце займає трилогія Джона Толкієна «Володар кілець». Але і про класичну літературу не слід забувати. Так в цьому віці стає більш-менш зрозуміла філософське оповідання Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц», розповіді Рея Бредбері.

 Критерії вибору книг:

 • вони повинні відповідати віку дитини;

 • матеріал і фарби, з яких вироблено книгу, повинні бути якісними;

 • для малюків бажано вибирати літературу з великим шрифтом;

 • змістовне наповнення та ілюстративний матеріал.

 Кілька порад для батьків

 Важливо цікавитися тією книгою, яку читає малюк, задавати йому питання за змістом, таким чином, розвиваючи пам'ять. Краще буде, вибираючи дитячу літературу, заздалегідь прочитати або переглянути її. Для того щоб вчити дитину аналізувати, питайте, чому саме так вчинив той чи інший герой, чи правильно це, до яких наслідків можуть мати такі вчинки. Так дитина буде вчитися не тільки давати оцінку тим чи іншим діям, але і самостійно робити висновки. Важливо, щоб книга зацікавила дитини, взяла його «на гачок». Тому простежте за уподобаннями дитини, зверніть увагу на те, що його приваблює в першу чергу, і намагайтеся всіляко залучати дитину до дивовижного книжкового світу.

 

Консультація

  "Моя сім'я, моя родина"